Το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης ξυπνάει μνήμες «ΑΧΕΛΩΟΥ»

Παρακολουθούμε κατά το τελευταίο διάστημα τον διάλογο που εξελίσσεται γύρω από το Μετρό Θεσσαλονίκης και ειδικά τον σταθμό Βενιζέλου και την απόφαση για προσωρινή απομάκρυνση των αρχαιολογικών θησαυρών που βρέθηκαν εκεί.

Μεταξύ άλλων διαβάζουμε τις παρεμβάσεις του φίλου καθηγητή Γιάννη Μυλόπουλου, απελθόντος προέδρου της «Αττικό Μετρό ΑΕ», που διαμαρτύρεται για την αλλαγή πορείας και κατάργηση ειλημμένων αποφάσεων στο σχεδιασμό της εταιρείας (παραμονή αρχαίων, παράδοση και λειτουργία έργων – πλην σταθμού Βενιζέλου – εντός του 2020) με άνωθεν πολιτική παρέμβαση.

Ειδικότερα ο κ. Γ.Μ. ισχυρίζεται ότι επιστρέφουμε σε ένα «κακό παρελθόν», όπου η νέα πολιτική ηγεσία ενήργησε «για να σταματήσουν τα έργα…ένα διαρκές μπρος πίσω …. με επικοινωνιακά πυροτεχνήματα και ένας νέος διχασμός…. γύρω από τα ίδια θέματα που … ταλάνισαν  (σημ. την πόλη) …».

Συμπληρώνει τέλος ότι «υπάρχει ένα σοβαρότατο ζήτημα δημοκρατίας…»  κ.λ.π. (δες εδώ {1} τον σύνδεσμο - Εφ. Συντακτών, 5-6 Οκτ. 2019, με την σχετική επιστολή του). Τέλος, σε κάποια ανάρτησή του, ο κ. Γ.Μ. δηλώνει : «Αντί να προσπαθούν να τελειώσουν το μετρό, η αγωνία τους είναι να ακυρώσουν τη δουλειά που κάναμε εμείς».

Δεν γνωρίζουμε πολλά για το θέμα του Μετρό Θεσσαλονίκης, όμως αντιλαμβανόμαστε απόλυτα την αγανάκτηση του κ. Γ.Μ.

Ακόμα και εάν (υποθετικά) η λύση που προτείνεται σήμερα (ίσως) είναι η «καλύτερη» και θα έπρεπε (σύμφωνα με κάποιες απόψεις) να είχε επιλεγεί προ ετών, τότε που βρέθηκαν τα αρχαία, δεν είναι δυνατόν σήμερα, μετά από τόσα χρόνια, να ανατρέπεται η πορεία των τεχνικών έργων με πολιτικές παρεμβάσεις, παρακάμπτοντας τις νόμιμες διαδικασίες μιας ανεξάρτητης εταιρείας και μάλιστα με «άνωθεν» εντολή.

Η λογική (τουλάχιστον) αλλά και η ευαισθησία ως προς την συνέχεια στην διοίκηση και το κράτος, επιβάλλει – κατά την άποψή μας – να ολοκληρωθούν τα έργα με τον σχεδιασμό που υπήρχε, χωρίς άλλη αναστάτωση, αντιπαραθέσεις, διχασμούς και κίνδυνο απρόβλεπτων εξελίξεων.

Οι απόψεις αυτές φυσικά δεν κατατίθενται ειδικά για το επίμαχο θέμα του Μετρό Θεσσαλονίκης – Α ΛΑ ΚΑΡΤ (à la carte)  – αλλά είναι πάγιες και απαιτούμε σταθερά την εφαρμογή των παραπάνω αρχών σε όλα τα ανάλογα θέματα.

Μοιραία λοιπόν αναλογιζόμαστε και τα πολυβασανισμένα έργα επί του Άνω Αχελώου, για τα οποία δαπανήθηκαν εκατοντάδες εκατ. ευρώ και παρά τις ευνοϊκές συνθήκες (τουλάχιστον από το 2014 και μετά, με την απόφαση 26/2014 του ΣτΕ και την έγκριση των Σχεδίων Διαχείρισης Υδάτων – Σεπτ. 2014) συνειδητά εγκαταλείφθηκαν  (λόγω διαφωνίας της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ με τις διαχρονικές αποφάσεις της Βουλής, των Υπουργικών Συμβουλίων κ.ο.κ., που όμως είχαν ληφθεί από τους «άλλους», πριν από «αυτούς»). Και σαν να μην έφθανε αυτό, «ναρκοθετήθηκε» και το άμεσο μέλλον τους με τις σχετικές αποφάσεις της ίδιας κυβέρνησης (Αναθεώρηση Σχεδίων Διαχείρισης -χωρίς νερά από Αχελώο, Χωροταξικό και Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα - ΕΣΕΚ).

Σίγουρα κάτι δεν πάει καλά στην χώρα αυτή και πρέπει να προβληματιστούμε …..

{1} Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ : Η επιστολή του Γιάννη  Μυλόπουλου στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης :

https://www.efsyn.gr/ellada/koinonia/213424_o-katalogos-horese-mono-toys-dikoys-mas

https://www.efsyn.gr/ellada/koinonia/213424_o-katalogos-horese-mono-toys-dikoys-mas#example

Πηγή: 
https://www.ypethe.gr